تبلیغات

کد دعای فرج برای وبلاگ

سبز فقط سبز علی ، رهبر فقط سیدعلی - حوادث‌ شش ماه پایانی منتهی به ظهور: جریانات‌ و اتفاقات‌ ماه‌ ذى‏القعده
بیعت با رهبر انقلاب::بیعت با امام زمان(عج)

حوادث‌ شش ماه پایانی منتهی به ظهور: جریانات‌ و اتفاقات‌ ماه‌ ذى‏القعده

یکشنبه 13 تیر 1389 09:25 ق.ظ

نویسنده : Zohor313
ارسال شده در: امام زمان(عج) ،
 

حوادث‌ شش ماه پایانی

منتهی به ظهور بر طبق‌ تقویم‌ سال‌ ظهور


جریانات‌ و اتفاقات‌ ماه‌ ذى‏القعده


از جمله آثار و تبعات معركه قرقیسیا كشتار تعداد زیادى است كه حرث و نسل (كنایه از كار و زندگى) را بر باد مى‏دهد؛ چرا كه از سویى حداقل 100000مرد كشته مى‏شوند و از سوى دیگر خوراك مردم اعم از گیاهى و حیوانى آلوده مى‏گردند كه این امر به جهت استفاده از اسلحه‏هاى كشنده‏اى است كه در این معركه و جنگ به كار گرفته شده است.17 به دنبال آن خشكسالى و حرص ولع ناشى از آن براى یافتن خوراك رخ مى‏دهد. از این روست كه مردم در این ایام و براى انبار كردن غذا جهت اطرافیان خویش به این سو و آن‏سو مى‏روند و این حرص و ولع مردم باعث مى‏شود كه با هم بجنگند.

 

متن کامل در ادامه مطلب...

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:
« وقتى صیحه در ماه رمضان شنیده شد، در ماه شوال جنگى برپا مى‏شود (معركه قرقیسیا) قبایل به مسافرت كردن براى تهیه خوراكیها و جنگیدن (با همدیگر براى آن) در ماه ذیقعده مى‏پردازند. در ماه ذیحجه هم حجاج غارت مى‏شوند و خون به پا مى‏شود.18»


    عبارت تمیرالقبائل كه در حدیث آمده است بدین معنى است كه غذا را از شهرى به شهر دیگر منتقل كنند و به آن غذایى كه منتقل مى‏شود «میره» مى‏گویند. پس معنى این بخش از حدیث این مى‏شود كه قبایل از شهرى به شهر دیگر مى‏روند تا از آن براى خود غذا خریده و آن را براى مدت یك سال مصرف خود انبار كنند و از ترس بخل و قحطى و گرانى و آلودگى غذاها به جهت جنگها و كشتارها و اسلحه‏هاى كشتار جمعى، از آن محافظت مى‏كنند.


    محمد بن مسلم نقل كرد كه از امام صادق(ع) شنیدم كه مى‏فرمودند:
« پیش از (آمدن) قائم(ع) نشانه‏هایى از ناحیه خداوند متعال براى (امتحان كردن) آنها خواهد بود.»
    پرسیدم: «جانم به فدایتان آنها كدام نشانه‏ها هستند؟» فرمودند:« این آیه شریفه:
 وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ 19.
 (حتماً شما را (یعنى مؤمنان قبل از قیام حضرت مهدى(ع)) با چیزهایى از ترس و گرسنگى و كمبود و كاستى در اموال و بدنها و محصولات امتحان مى‏كنیم و (در این راستا) به صبرپیشگان بشارت بده (كه سربلند خواهد بود)).20»


    قبایل در ماه ذیقعده به انبار كردن و در نتیجه نزاع و جنگ بر سر غذا مى‏پردازند و این جریان حتى تا ماههاى بعد ادامه مى‏یابد. چنان‏كه در حدیث تأكید مى‏شود در ماه ذیحجه حجاج غارت مى‏شوند و به عبارت دیگر وسایل و اموال آنها را مى‏دزدند و به غنیمت مى‏گیرند.


«فیروز دیلمى» از رسول‏اللَّه(ص) نقل مى‏كند كه طى حدیثى طولانى فرمودند:
« صداى (آسمانى) در ماه رمضان و جنگ در شوال واقع مى‏شود و قبایل در ماه ذیقعده به انبار كردن (غذاها) مى‏پردازند و به حجاج در ماه ذیحجه یورش مى‏برند و محرم، چه محرمى خواهد بود؟ ابتدایش بلا بر سر امتم مى‏آید و پایانش فرج و گشایش براى امتم حاصل مى‏شود. نجات یافتن مؤمن در آن بهتر از خزینه‏اى است كه 100 هزار ظرفیت داشته باشد.21»


    معناى آن چنین مى‏شود: رفتن و جهاد كردن به همراه حضرت مهدى(ع) بهتر است از جمع كردن غذایى كه 100 هزار نفر را كفاف دهد؛ چرا كه این ذخیره‏سازى نفع و خیرى براى كسى ندارد و توفیق جهاد كردن به همراه امام معصوم(ع) و آن هم حضرت حجت(ع) در حقیقت تمام خیر دنیا و آخرت است.


    پیش از این دیدیم كه ائمه معصومین(ع) به شیعیان و محبان و پیروان خویش مى‏آموختند كه پس از شنیدن صیحه آسمانى در ماه رمضان تاآنجا كه برایشان ممكن است غذا ذخیره كنند؛ یعنى در واقع پیش از آن كه معركه قرقیسیا و جنگها و فتنه‏هاى پس از آن پدید بیایند؛ شیعیان باید احتیاطاً طى این دو ماهى كه وقت باقى است غذا ذخیره كنند كه ممكن است پس از این جریان خوراكیها به واسطه جنگها و اسلحه‏ها و بمبهایى كه به كار برده مى‏شود علاوه بر كمیاب و گران شدنشان، آلوده هم بشوند. در آن زمان آن دسته از شیعیان و پیروان معصومین(ع) كه به تعالیم این بزرگواران عمل كنند؛ از این مصایب، خطرات و مشكلات در امان مانده، و شكرگزار درگاه الهى خواهند بود.

 

كشتارگاه اول عراق: بغداد


    پس از معركه قرقیسیا، عدم ثبات سیاسى حكومت عراق، خودكامگى سفیانى را تشدید مى‏كند و او هم نیروها و تسلیحات نظامى خویش را وارد عراق كرده و از روز 21 یا 22 ذى‏القعده، دست به كشتارهاى وحشیانه در بغداد و سپس در كوفه (كه روز عید قربان به آنجا مى‏رسد) و دیگر شهرهاى عراق مى‏زند و این رفتار غیر انسانى او تا وقتى كه نیروهاى سید خراسانى و ایرانیان در مقابلش قد علم كنند و طعم شكست را به او بچشانند؛ ادامه خواهد داشت.


    امام صادق(ع) ضمن حدیثى طولانى فرمودند:
 «تمام عراق را هراس جدى دربر مى‏گیرد و قرار از این دیار رخت برمى‏بندد. پس از آن كه سپاه سفیانى وارد بغداد مى‏شود سه روز همه چیز و همه كس را مباح اعلام مى‏كند و به سرعت بسیارى مى‏میرند. 60 هزار نفر (و بنا بر نقلى 70 هزار نفر) از اهالى آن شهر را مى‏كشند و اطراف آن (شهر) را خراب مى‏كند. 18 شب پس از این فعالیتها در آنجا مى‏ماند و اموال (مردم) را (در میان خویش) تقسیم مى‏كند در آن روز سالم‏ترین نقطه بغداد، كرخ است.22»


    ابن وهب مى‏گوید حضرت این شعر ابن ابى عقیب را نقل كردند كه:
 «وینحر بالزوراء منهم لدى ثما نون ألفاً مثل ما تنحر البدن
80 هزار نفر از آنها همانند حیوان در بغداد سر بریده مى‏شوند.»
    تا آنجا كه فرمودند:
 «در بغداد80000 نفر را مى‏كشد كه 80 نفر از آنها از مردانى از تیره فلانى هستند كه همگى براى فرمانروایى و خلافت شایسته‏اند.23»


    امیرالمؤمنین على(ع) هم طى حدیثى طولانى فرمودند:
« والى شهر زوراء (بغداد) و فرمانروا به همراه 5 هزار جلاد خارج مى‏شود و 70 هزار نفر را بر روى پل بغداد مى‏كشند طورى كه مردم تا سه روز از خون و بوى تعفن این همه لاشه و جنازه نمى‏توانند به دجله نزدیك شوند.24»


    امام ششم(ع) فرمودند:
« مردم بزرگوارى از پیروان بنى‏العباس را بر روى پلى كه از كرخ به بغداد مى‏آید مى‏سوزانند.25»


    سیدالشهداء امام حسین(ع) هم طى حدیثى طولانى فرمودند:
 «….. (سفیانى) سپاهیان 130 هزار نفرى خود را به بغداد گسیل مى‏دارد و در مدت سه روز روى پل بغداد 70 هزار نفر را كشته و به 12 هزار دختر جوان تجاوز مى‏كنند، طورى كه از خون و لاشه متعفن اجساد آب دجله قرمزرنگ دیده مى‏شود.26»


    زوراء كه همان بغداد است و توسط منصور دوانیقى بناى آن نهاده شد و پلى كه در روایات ما زیاد از آن یاد شده است همان پلى است كه از جانب كرخ در محله جعیفر به بغداد متصل مى‏شود در مقابل «مدینه الطب» كه در آن سوى دجله واقع شده است و همان طور كه در احادیث پیشین دیدیم سپاهیان سفیانى اعمال شنیع و وحشیانه خویش را بر روى آن انجام مى‏دهند و 70 هزار سرباز و غیر آنها را مى‏كشند و خون كشتگان به رود دجله جارى مى‏شود و از شدت تعفن مردم تا سه روز نمى‏توانند به آن نزدیك شوند و رنگ این رود هم به سرخى مى‏نماید.


    امام صادق(ع) فرمودند:
« بیچاره بغداد از دست پرچمهاى زرد و مغرب و پرچم سفیانى.27»
    مفضل بن عمر مى‏گوید« از آن حضرت پرسیدم: بغداد در آن زمان چه وضعیتى خواهد داشت؟ حضرت پاسخ فرمودند:»
 «محل (نزول) عذاب و غضب الهى خواهد بود. (واى بر آنها) بیچاره آنها از دست پرچمهاى زرد و دیگر پرچمهایى كه از دور و نزدیك به سوى آن مى‏آیند. واللَّه! انواع عذابهایى كه بر اقوام سركش از اول روزگار تا انتهایش نازل شده و عذابهایى كه (تا آن زمان) هیچ چشمى ندیده و هیچ گوشى نشنیده بر آنها فرود مى‏آید. توفانهایى ناشى از سیلهاى مختلفى آن را درمى‏نوردد و بیچاره است كسى كه آنجا را منزل خود انتخاب كند. واللَّه گاهى بغداد چنان آباد مى‏شود كه بیننده آن مى‏گوید دنیا فقط اینجاست و نه جاى دیگرى و دخترانش را حورالعین و فرزندانش را اولاد بهشتى تصور مى‏كند. گمان مى‏كند كه خداوند تنها در آنجا رزق را تقسیم مى‏كند. دروغ بستن به خدا و صدور حكم ناحق و شهادت دروغ و نوشیدن شراب و زنا و حرام‏خوارى و خون‏ریزى در آن پدیدار مى‏شود. پس از آن خداوند متعال با فتنه‏ها و به دست این لشكریان آنها را خارج مى‏كند (آنجا را خالى از سكنه مى‏كند). به گونه‏اى كه وقتى كسى از آنجا عبور مى‏كند جز دیوار (ویرانه) چیزى نمى‏بیند حتى مى‏گوید: این زمین، بغداد است. سپس جوانمردى خوش‏رو و از نسل امام حسن مجتبى(ع) از ناحیه دیلم (گیلان) و قزوین قیام مى‏كند. فریاد مى‏زند: اى خاندان پیامبر(ص) این مظلوم غمگین را اجابت كنید!28 گنجهاى طالقان به او پاسخ مى‏دهند. گنجهایى كه از جنس طلا و نقره نیستند بلكه مردانى هستند به سختى آهن! گویا به آنها مى‏نگرم كه بر یابوهاى ابلق29 سوارند و سلاحهاى كوتاهى در دست دارند. همانند گرگ (كه بخواهد به گوسفندى حمله كند) مشتاق و تشنه جنگیدن هستند. فرمانده‏شان مردى از بنى‏تمیم است كه به او شعیب بن صالح مى‏گویند. رو به سیدحسنى كه الان با چهره درخشان چون ماهش در میان آنهاست كرده و پس از آن به ستمگران یورش مى‏برند تا این كه به كوفه مى‏رسند.30»


    سپاه سفیانى پس از آن كه این اعمال وحشیانه را انجام مى‏دهد؛ به سوى كوفه (نجف) حركت مى‏كند و در آنجا هم‏چنان حادثه‏اى رخ مى‏دهد كه عقلها را حیران مى‏كند و این كشتارها تا وقتى كه ایرانیان به فرماندهى سید خراسانى وارد عراق شوند همواره ادامه خواهد داشت. به خدا پناه مى‏بریم از شر چنین فتنه‏هایى.

 

منبع مطلب این پست: http://apocalypse.ir/post-199.aspx




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: شنبه 12 تیر 1389 09:12 ق.ظ