تبلیغات

کد دعای فرج برای وبلاگ

سبز فقط سبز علی ، رهبر فقط سیدعلی - حوادث‌ شش ماه پایانی منتهی به ظهور: جریانات‌ و اتفاقات‌ ماه‌ شوال
بیعت با رهبر انقلاب::بیعت با امام زمان(عج)

حوادث‌ شش ماه پایانی منتهی به ظهور: جریانات‌ و اتفاقات‌ ماه‌ شوال

شنبه 12 تیر 1389 04:40 ب.ظ

نویسنده : Zohor313
ارسال شده در: امام زمان(عج) ،

حوادث‌ شش ماه پایانی

منتهی به ظهور بر طبق‌ تقویم‌ سال‌ ظهور


جریانات‌ و اتفاقات‌ ماه‌ شوال


اتفاقاتى كه پیش از این در جهان رخ داده بود، در این ماه هم ادامه مى‏یابد و به همراه حادثه‏هاى دیگرى كه از این پس خواهند آمد، همه ساكنان زمین را متوجه پیروزیهاى مكرر و سریع سفیانى مى‏كند. آن‏طور كه از روایات برمى‏آید برخى از حوادثى كه در این ماه اتفاق مى‏افتد از این قرار است:


۱. جمعیتى در ماه شوال ظاهر مى‏شوند: سفیانى و پیروانش.

متن کامل در ادامه مطلب...

1. جمعیتى در ماه شوال ظاهر مى‏شوند: سفیانى و پیروانش.  

2- در این ماه خیزشها آغاز مى‏شود (مردم از گرد یكدیگر متفرق مى‏شوند): انقلابیها، انقلاب مى‏كنند و شورشیان سر به شورش برمى‏دارند؛ بدبختیهاى مردم زیادترشده و از شرایط به‏وجود آمده خشمگین‏تر مى‏شوند؛ در اجتماع اتحاد میان مردم از بین مى‏رود.2


    3- در ماه شوال بلا مى‏آید: بلایى كه مردم به جهت جنگها و فتنه‏ها بدانها مبتلا مى‏شوند.3و4


    4- در این ماه ویرانى و خالى شدن شهرها از سكنه‏شان دیده مى‏شود: به خاطر جنگها و فتنه در شهرها از مردها و جوانان خبرى نیست.5


    5- آتش جنگ برافروخته مى‏گردد.


«سهل بن حوشب» از رسول اكرم(ص) نقل كرد كه فرمودند:
« در ماه رمضان صداى (آسمانى) شنیده مى‏شود و در ماه شوال جنگ به پا مى‏گردد.6»


    ابن مسعود هم از آن حضرت روایت كرد كه فرمودند:
« وقتى صیحه (آسمانى) در ماه رمضان واقع شد پس از آن در ماه شوال آتش جنگ برافروخته گشته و مردم براى تهیه غذا مهاجرت كرده و در ماه ذیقعده با هم مى‏جنگند.7»


    بیشتر روایات شریف ما از پدید آمدن معمعه‏اى در ماه شوال خبر مى‏دهند كه «معمعه» در لغت به معناى نواخته شدن كوس جنگ و صداى ابطال در جنگ و كنایه است از وقوع جنگى ناگوار و تلخ. تأكید بر این مطلب را در این عبارت از حدیث مى‏توان یافت كه قبایل غذاى مایحتاج خویش را از ترس مرگ و میر جنگها خریده و انبار مى‏كنند. این معمعه ماه شوال، على‏القاعده باید به معركه «قرقیسیا» اشاره داشته باشد.


 
 معركه قرقیسیا


    قرقیسیا شهرى در منطقه شمالى سوریه است كه در میان فرات و سرچشمه نهرى كه8 خابور در آن است قرار دارد. این شهر حدود 100 كیلومتر با مرزهاى عراق و 200 كیلومتر با مرزهاى تركیه فاصله دارد و در نزدیكیهاى شهر «دیرالزور» است. در آینده نزدیك در آن گنجى از طلا، نقره یا مانند آنها (مثلاً نفت) كشف مى‏شود آن‏گونه كه روایات بیان نموده‏اند:« آب فرات كوهى از طلا و نقره را نمایان مى‏كند كه بر سر آن از هر نه نفر، هفت كشته مى‏شوند.»9 در این جنگ اقوام مختلفى شركت دارند:


    1- تركها: آنها كه به جزیره10 نیرو پیاده كرده‏اند؛
    2- رومیان: یهودیان و دولتهاى غربى كه وارد فلسطین شده‏اند؛
    3-سفیانى: كه در این هنگام بر دیار شام مسلط شده است؛
    4- عبداللَّه: روایات به مطلب خاصى درباره او اشاره نمى‏كنند ظاهراً هم پیمان مغرب زمین است؛
    5- قیس: مركز فرماندهى‏اش مصر است؛
    6- فرزند و نواده عباس: كه از عراق مى‏آید.


    به دنبال این جنگ، خونریزى و كشتار شدیدى پیش مى‏آید كه تا قبل از به پایان رسیدن آن در مدت كوتاهى 100000 نفر (و بنا بر روایتى 400000 نفر)11 كشته مى‏شوند. این مطلب مى‏تواند اشاره‏اى به استفاده از سلاحهاى كشتار جمعى (اتمى، هسته‏اى، بمبهاى شیمیایى و میكروبى و الكترونى كشنده در این جنگ باشد كه بر حیوانات و گیاهان خوراكى هم اثر مى‏گذارند). این جریان یكى از میدانهاى جنگ جهانى بى‏مانند آخرالزمان است كه قبل و بعد از آن مانند نداشته و نخواهد داشت كه در انتهاى آن هم‏پیمانان سفیانى پیروز مى‏گردند.


    روایات شریف ما صراحتاً به این واقعه اشاره كرده‏اند:
    در روایتى، عمار یاسر این‏گونه نقل مى‏كند:
« غربیان به سوى مصر حركت مى‏كنند و ورود ایشان بدانجا نشانه (آمدن) سفیانى است. پیش از آن شخصى كه دعوت مى‏كند، قیام كرده و تركها وارد حیره و رومیان وارد فلسطین مى‏شوند. عبداللَّه هم بر آنها سبقت مى‏گیرد تا این كه دو لشكر در سر نهر در مقابل هم مى‏ایستند جنگ بزرگى درمى‏گیرد و صاحب‏المغرب (هم پیمان غربیان) هم حركت مى‏كند. مردان را كشته و زنان را اسیر مى‏كند، سپس به سوى قیس برمى‏گردد تا اینكه سفیانى وارد حیره مى‏شود. یمانى هم شتافته و سفیانى هر چه را جمع كرده بودند درهم مى‏شكند و به سوى كوفه حركت مى‏كند.12»


    جابر جعفى هم طى حدیثى طولانى از امام باقر(ع) چنین روایت كرده است:
 «از دین برگشتگانى از جانب تركها حمله كرده و سپاهى از روم آنها را دنبال مى‏كند. برادران تركها، پیاده كردن نیروهایشان را در جزیره ادامه مى‏دهند. رومیان از دین‏برگشته هم در رمله نیرو پیاده مى‏كنند. جابر! در آن سال در تمام زمین به واسطه غربیان اختلاف زیادى وجود دارد كه اول مغرب زمین شام است. در این زمان سه پرچم (سپاه) در مقابل هم مى‏ایستند: سپاه اصهب، ابقع، سفیانى. در ابتدا سفیانى با ابقع مى‏جنگد و او و همراهانش را كشته و به دنبال آن اصهب را هلاك مى‏كند. پس از آن تا عراق جنگ و كشتار به پا مى‏كند و سپاهیانش را به قرقیسیا مى‏رساند و در آنجا هم به جنگیدن مى‏پردازد. در این جنگ 100000 نفر از جباران  و ستمگران كشته مى‏شوند. پس از آن سفیانى سپاهى را به سوى كوفه گسیل مى‏دارد.13»


    عبداللَّه بن ابى یعفور مى‏گوید كه امام باقر(ع) به ما فرمودند:
 «براى بنى‏عباس و بنى مروان حتماً اتفاقى در قرقیسیا مى‏افتد كه در آن جوان قوى و تنومند، پیر مى‏شود و خداوند از آنها پیروزى را برمى‏دارد و شكست مى‏خورند (پس از این جنگ) به پرندگان آسمان و درندگان زمین وحى مى‏كند كه شكم خود را از گوشت تن جباران سیر كنید و پس از آن است كه سفیانى شورش مى‏كند.14»


    حذیفة بن منصور هم از امام صادق(ع) روایت كرده كه فرمودند:
« خداوند سفره‏اى در قرقیسیا دارد كه گاهى از آسمان ندا مى‏دهد و دیگران را آگاه مى‏كند كه ‏اى پرندگان آسمان و درندگان زمین براى سیر كردن خود از گوشت بدن جباران بشتابید.15»


    محمدبن مسلم از امام باقر(ع) ضمن حدیثى بلند چنین نقل كرده است:
«  آیا نمى‏بینید كه دشمنان شما در معاصى خداوند كشته مى‏شوند، بدون آن كه شما حضور داشته باشید در حالى كه شما با آرامش و امنیت در گوشه خانه‏هایتان نشسته‏اید، برخى از آنها برخى را بر روى زمین مى‏كشند؟ سفیانى عذاب مناسبى براى دشمنان شما و نشانه‏اى براى خودتان است. آن فاسق وقتى (در ماه رجب) سر به شورش برداشت شما اگر یك یا دو ماه (ماه رمضان) پس از شورش او از خود حركتى نشان ندهید به مشكلى بر نخواهید خورد تا این كه بسیارى از خلق منهاى شما (شیعیان) كشته شوند.16»


    به هر حال پس از معركه قرقیسیا و كشتار و تضعیف و شكست بسیارى از آن قواى سیاسى و نظامى كه ممكن بود پس از ظهور حضرت مهدى(ع) در مقابل ایشان جبهه‏گیرى كنند، تنها سفیانى است كه پیروزمندانه باقى مانده و فخرفروشى مى‏كند.

منبع مطلب این پست: http://apocalypse.ir/post-198.aspx




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: شنبه 12 تیر 1389 09:13 ق.ظ